De groenen in OCMW-land

maandag, januari 16, 2006

Reacties op nieuwsbrief (deel 2)

Beste Eddy,

Ik lees telkens met plezier je ge-e-mailde dagboekjes, met dank om ze te blijven opstellen en verzenden.
Ik heb er dan ook heel veel begrip voor dat je er af en toe dik genoeg van hebt.
Natuurlijk is politiek niets voor jou en ben je niet schijnheilig genoeg. Indien je dromen gingen naar een echte redelijk betaalde carriere in die sector, met veel voldoening en een beperkt aantal ontgoochelingen, dan wordt het tijd om opnieuw met de voetjes op de grond te belanden.
Evenwel, 'de politiek' kan gedreven mensen zoals jij wellicht wel missen, maar 'de mensen' veel minder. Verwacht evenwel nooit uitgesproken dankbaarheid daarvoor. Maar in het kieshokje midden juni, daar willen ze wellicht nog wel eens aan je denken...

Ik zou je verder toch nog veel geduld willen toewensen, en vooral veel relativeringsvermogen. Gedraag je misschien wat minder als een vlo, venijnig bijtend tot er pijn en bloed vloeit, maar wat meer als een mug, stiekem prikkend, en reeds tevreden als het jeukt. Misschien bereik je inhoudelijk dan wel meer, al moet je je er ook gelukkig bij voelen.

Curatief zijn je tussenkomsten mogelijks niet echt geweest, maar ik ben ervan overtuigd dat ze een belangrijk preventief effect hebben.
Zéér de moeite vind ik dat.

Succes, en keep up the good work.