De groenen in OCMW-land

donderdag, januari 12, 2006

reacties van gisteren op mijn nieuwsbrief

Dag Eddy,

VOLHOUDEN MAN!
WE BEWONDEREN JE HARDNEKKIG GEVECHT !

eddy,

het moet heel moeilijk voor je zijn. zelf ben ik niet echt een steun geweest. toch lees ik steeds je dagboeken en het doet me zo'n deugd dat jij er zo tegenaan gaat.
Als je er mee stopt dan moet je wel weten dat jij tenminste in de spiegel mag kijken en zeggen: ik heb gedaan wat ik kon.
Dat kan ik niet zeggen.
Ik wil niet dat je eraan tenonder gaat. Toch blijf je voor velen een bron van echte nieuwsgeving en jij toont de buitenwereld hoe hilarhisch de roeselaarse ocmw - politiek is. Jij opent ogen van velen,al voel je je alleen staan. Dat is onze fout, de toeschouwers.
Eddy als je ermee stopt zal niemand het je kwalijk nemen. Jij bent iemand met heel veel energie en ik weet dat je je meteen weer onder een project zet die jouw kennis nodig heeft.
Als je ermee doorgaat, hoe kunnen jouw toehoorders je dan meer ondersteunen?

Dag Eddy,

Het is aan weinigen gegeven om een Damiaan te zijn. Pas jaren na datum worden ze in Vlaanderen uitgeroepen tot de Grootste Belg.
Hopelijk kunnen er ook nu nog enkele Damianen stand houden in het Roeselaarse Molokai.
Met respect en bewondering voor uw strijd,



Eddy,

niet moedeloos worden. Eigenlijk is je nieuwsbrief, die je met regelmaat rondstuurt, even belangrijk als politiek werk dan de uren die je met frustratie steekt in al die vergaderingen.

Het wijzigen van politiek handelen gebeurd door noeste arbeid (zoals jij doet in elk dossier die je aanpakt) en door blijvende communicatie om mensen te informeren over het wel en wee.

Ik blijf het zeggen: verandering vindt plaats omdat iemand een vraag stelt! Ook al krijg je de eerste 1000 keer geen antwoord, toch maar die vraag blijven stellen en mensen vertellen dat je die vraag blijft stellen.

En 2006 geeft je een goeie gelegenheid om je verhaal te vertellen. Voor de gemeenteraadsverkiezingen is 'jan met de pet' iets meer geïnteresseerd in de politiek. Blijf dus je verhaal doen. En betrek kiezers in Roeselare in jou en jullie groen verhaal. Zolang je werk niet verscholen blijft maar zichtbaar is dan heeft het positieve invloed, meer dan waarschijnlijk op 8 oktober 2006.

Succes in 2006 en de jaren nadien!




...

Sympathie en respect voor die 'groene Eddy' is hier zeker op zijn plaats. Een vechter (soms tegen windmolens of zeg maar windturbines). Uw gedrevenheid en verbetenheid siert u !!!!

Geachte,
ik heb grote bewondering voor wat je doet en voor uw volharding. Helaas zijn de mensen die het echt goed willen doen (zoals u) zo sterk in de minderheid, zodat het hen altijd het gevoel geeft dat ze vechten tegen de bierkaai. Natuurlijk is het zo dat als deze bewuste mensen hun inspanningen stopzetten, dat enkel een grote overwinning zal zijn voor de rest. Ze hopen daar op, want dan kunnnen ze voledig hun eigen gang gaan.
ik groet u, eerbiedwaardige Eddy en zou zeggen ga zo door.

Eddy,

De allerbeste wensen voor 2006 en een heel GROEN! jaar.

Nog een tiental maanden volhouden en er is weer licht in de duisternis. Ik ben er van overtuigd dat al uw inspanningen Roeselare ten goede komen

Dag Eddy,

Ik moet eerst bekennen dat ik jouw doorzettingsvermogen al meer dan eens bewonderd heb. Ik kan me dan ook best voorstellen dat je na zo’n lange rit ontgoocheld bent. Panamarenko heeft het zich wat dat betreft gemakkelijker gemaakt.

Ik ga me niet uitspreken over je aanpak, iedere vogel zingt zoals hij gebekt is, maar ben zelf al lang tot de conclusie gekomen dat een flinke dosis scheinheiligheid bij politici gemeengoed is. Verborgen agenda’s evenzeer.

Uiteindelijk blijft de vraag : hoe bekom je het meest ? Door principieel in de oppositie te gaan of door mits veel water in de wijn te doen via de meerderheid de zaak een beetje in de gewenste richting te laten opschuiven ? Ikzelf ( noem het realisme of zelfs defaitisme ) ben ondertussen overtuigd van het tweede ...

Niettemin veel sterkte en toch nog mijn beste wensen voor 2006.