De groenen in OCMW-land

dinsdag, juni 27, 2006

Goede kwaliteit, slecht management

Voor alle duidelijkheid ik heb geen enkele indicatie dat de kwaliteit van de zorg in het stedelijk ziekenhuis Roeselate ondermaats zou zijn. Integendeel voor zover ik daar zicht op heb is deze prima. Zelf laten ik en mijn gezin ons graag in het Stedelijk Ziekenhuis verzorgen. Friedl is daar overigens nog vorige week via een dagopname in het operatiekwartier behandeld. Ze was daar zeer tevreden over.

Waar ik me wel heel veel zorgen over maak is het manke of ontbrekend management. De gevolgen die dat heeft op personeelsomkadering, infrastructuur, bedrijfscultuur. En misschien is dit jammmer, maar het is helaas de waarheid: voor het beheerscomité is het ziekenhuis een zwarte doos. Het beheerscomité wordt niet, nauwelijks of slechts zeer gedeeltelijk geïnformeerd over het reilen en zeilen binnen het stedelijk ziekenhuis. Er wordt een permanente goed nieuws - geen nieuws show opgevoerd. En de enige manier om dit te doorbreken is de openbaarheid. Als bestuurder voel ik me verantwoordelijk voor het stedelijk ziekenhuis. Dit ziekenhuis heeft geen baat bij zwijgen en zwijgers. Er moet intern en extern gesproken worden. Zo helpen we het ziekenhuis vooruit.