De groenen in OCMW-land

vrijdag, september 22, 2006

'T is god geklaagd

Verdorie. Terwijl op de OCMW-raad geen dossier op tafel ligt. Krijgt de pers inzage in een tussentijdse versie van de optimalisatiestudie. Hoe is dat mogelijk? Wie heeft deze doofpotoperatie nog maar eens georganiseerd?

Woensdagavond kreeg de OCMW-raad (ter zitting) een zogezegd verslag van de optimalisatiestudie. Een papiertje met in het groot een schema van het onderzoeksopzet. We hadden dat al gezien. En daarachter nog een lijstje van de mensen die ze reeds gesproken hebben, en de mensen die ze nog moeten spreken.

Commentaar, we zijn nog wat in vertraging, we kunnen nog geen inzage in het verslag geven. We weten niet of de mensen van Deloitte wel willen komen...

Op de zitting was niemand van het vermaarde en kostelijke bureau aanwezig. Ik, en hopelijk nog een paar raadsleden, waren oprecht verontwaardigd.

De overigen, weet ik nu, speelden weer één grote show. Toch sprak iedereen "Dit kan niet. Dit was tegen de afspraken." De voorzitter wist natuurlijk van niets en speelde weer van "krommen aas".

Vandaag lees ik in de Weekbode een verslag van de optimalisatiestudie. Inclusief citaten uit het rapport.

Ze hebben dus weer gelogen. Ze spelen een vuil, vuil spel. De secretaris en de voorzitter liegen op de vergadering gewoon dat ze zwart zien.

De rest zwijgt. Weten ze niet beter? Voor een deel geldt dit zeker. Jammer voor hen. Voor anderen geloof ik dat niet. Omwille van wie zwijgen die dan? De secretaris? Die moeten ze toch niet meer beschermen zeker?

Ik kan niet anders dan naar de meerderheid kijken (CDenV en VLD) kijken.
En ik moet nog maar eens aan de SPa vragen waar hun grote openheid en communicatie blijft. Schuldig verzuim noemen ze dat.

Hoeveel keer mag een secretaris en voorzitter liegen. Hoeveel keer mag een OCMW-raad zich in de zak laten zetten.

Wie helpt mij om deze leugens en deze aanpak te doorprikken?

http://groenenocmw.blogspot.com

Eddy Demeersseman