De groenen in OCMW-land

donderdag, september 28, 2006

Nieuwe wind in het stedelijk ziekenhuis?

Met de aanstelling van de nieuwe hoofdgeneesheer Paul Gunst waait duidelijk al een nieuwe wind in het Stedelijk Ziekenhuis. Iemand die wil, kan en durft te praten op het beheerscomité. Onze secretaris kon er niet echt mee lachen. Dat hebben we vijf en een half jaar immers niet meegemaakt.

Er zit bij hem nog heel wat frustratie over de negatieve berichten over het stedelijk ziekenhuis. Ik heb hem uitgelegd dat als problemen niet op het beheerscomité besproken kunnen worden ze dan op straat zullen besproken worden. Als lid van het directiecomité kan hij dit zelf mee bepalen. Aan hem om zijn verantwoordelijkheid op te nemen. Ik heb er voorlopig wel alle vertrouwen in. Ik zal in elk geval de mijne blijven opnemen.

Wellicht is de aanstelling van deze hoofdgeneesheer een voorbode van de nieuwe wind die binnenkort door het stedelijk ziekenhuis zal waaien. Het H. Hart is bij deze gewaarschuwd.

Intussen heb ik de tussentijdse resultaten van de optimalisatiestudie kunnen inkijken. Ze bevestigen en versterken het beeld van de organisatiestructuur en -cultuur zoals ik het hier de laatste jaren uiteengezet heb. Ik had niet anders verwacht.

Ik heb het rapport ook officieel bij de OCMW-voorzitter en OCMW-secretaris opgevraagd. Via deze weg heb ik het uiteraard nog niet gekregen.