De groenen in OCMW-land

donderdag, maart 30, 2006

Mee aan tafel met Griet Coppé

Mee!, zo noemt het nieuwe seniorentijdschrift dus. In mijn vorige nieuwsbrief en één van mijn vorige artikeltjes onder de noemer "het nieuwe seniorentijdschrift: niemand weet waarom!" had ik me nogal kritisch uitgelaten over dit initiatief. Drie grote redenen:
(1) niemand kon echt zeggen wat de bedoeling was, (2) het was één deel van de tsunami aan informatiebladen in dit verkiezingsjaar, (3) ik ben niet overtuigd van de noodzaak van een apart gemeentelijk initiatief hieromtrent.

De reactie kon niet lang uitblijven en bleef niet lang uit. Gebeld door de burgemeester en uitgenodigd door schepen Griet Coppé. In een vlotte babbel van een klein uur werden de doelstellingen van Mee en de inhoud van het eerste nummer voorgesteld. Mijn eerste vraag werd dus ruimschoots ingevuld. Ze heeft me toch gedeeltelijk overtuigd van de zinvolheid van dit tijdschrift. Laat ons ze maar het voordeel van de twijfel geven. De eerste nummmers zullen wel lukken. Het tijdschrift zal zich echter over een periode van jaren moeten bewijzen. Als we er over twee jaar nog enthousiast over zijn, ddn mag het als gelukt beschouwd worden.

Blijft wel de enorme berg aan gemeentelijk papier (weinig gecoördineerd lijkt me) die we dit voorjaar in de bus krijgen.

Het OCMW kan niet achter blijven. (zie verder)