De groenen in OCMW-land

dinsdag, oktober 24, 2006

Externe audit

Vandaag eindelijk een relaas van de externe audit van Deloitte gehoord.

Als je deze weblog leest dan ken je al 80 % van het verhaal en de gemaakte analyses.
Haal er emotie uit weg en voeg enkele stadshuiswoorden toe en dan heb je de tussentijdse rapportage van Deloitte.

Dat doet me uiteraard veel deugd. Moet ik geen commissie of een percentje aan Deloitte vragen?

Maar het doet ook verschrikkelijk veel pijn. Het enige raadslid dat de problemen op een systematische en consequente manier aangekaart heeft wordt weggestemd. Dan laat ik de steun die ik van bepaalde raadsleden in mindere of meerdere mate op bepaalde punten gekregen heb even ter zijde. Vergeef je me dat?

Ik zou de studie geweld aan doen als ik hier meer gedetailleerd op in ga. Toch nog dit. Er staat heel wat te gebeuren, er zal heel wat veranderen. Ik hoop dat iedereen hier aan meewerkt. Ten volle. De volgende maanden zijn één grote kans voor verandering (met veel valkuilen). Grijp ze!

Eddy