De groenen in OCMW-land

maandag, oktober 02, 2006

Gesprek komt op gang: prima!

Ik verneem dat de standpunten die ik op deze weblog ingenomen heb betreffende de toekomst van het OCMW en het stedelijk ziekenhuis voer zijn voor interne gesprekken over de toekomst van beide instellingen. Ik kan dit alleen maar toejuichen. Deze discussies moeten gevoerd worden. Beter vroeger dan later, beter van onderuit dan van bovenaf. Ik kan enkel maar aanmoedigen om deze gesprekken verder te zetten.

De voorstellen die ik geventileerd heb zijn trouwens niet te nemen of te laten. "Je moet een ezel zijn om nooit van gedacht te veranderen". Integendeel, ik zou niet liever hebben, dat jullie voer leveren (argumenten ontwikkelen) voor andere betere pistes.

Ik denk dat één ding duidelijk is. Het moet anders. Openheid, samenwerking en een duidelijke inhoudelijke visie moeten daarbij de kernwoorden worden. Hoe we dit invullen zal samen moeten gebeuren.